The Benefits of allowing supervised free play in English lessons

Play is extremely beneficial in a child's development. When learning a new language is no different in fact, it makes the learning experience memorable and enjoyable; Adding the challenge of making their own game cards and rules allows children the freedom to explore and create.

Creating their own game cards can be a fun and educational activity for children in Year 1. This activity can encourage learning across various domains and enhance their cognitive, motor, and social skills. Unstructured play or free play encourages problem-solving abilities, like who’ll take the first turn or whether there should be any consequences if a player does not use the language learned. Even though the children are being supervised throughout the activity, they are allowed time to work together, listen, and communicate with one another, Unstructured play allows children to make their own choices and decisions, boosting their sense of independence. They learn to trust their judgment and become more self-reliant. Through the process of creating and playing their game, children can express their emotions, whether it's excitement, competitiveness, or joy.

Children take pride in their creations. Making their own game cards gives them a sense of ownership over the game, boosting their self-esteem.

In this activity, the students in Year 1B were to use the vocabulary related to farm animals but were free to make the game their own.

 

Os benefícios de permitir brincadeiras livres supervisionadas nas aulas de inglês.


Brincar é extremamente benéfico para o desenvolvimento de uma criança. No aprendizado de um novo idioma não é diferente, pois torna a experiência de aprendizado memorável e agradável; acrescentar o desafio de criar suas próprias cartas e regras de jogo dá às crianças a liberdade de explorar e criar.

A criação de suas próprias cartas de jogo pode ser uma atividade divertida e educativa para crianças do 1°ano do ensino fundamental. Essa atividade pode estimular o aprendizado em vários domínios e aprimorar suas habilidades cognitivas, motoras e sociais. O jogo não estruturado ou livre estimula as habilidades de resolução de problemas, como quem será o primeiro a jogar ou se haverá alguma consequência, se um jogador não usar a linguagem aprendida. Mesmo que as crianças estejam sendo supervisionadas durante toda a atividade, elas têm tempo para trabalhar juntas, ouvir e se comunicar umas com as outras. As brincadeiras não estruturadas permitem que as crianças façam suas próprias escolhas e tomem suas próprias decisões, aumentando seu senso de independência. Elas aprendem a confiar em seu julgamento e se tornam mais autossuficientes. Por meio do processo de criar e jogar seus jogos, as crianças podem expressar suas emoções, sejam elas de entusiasmo, competitividade ou alegria. As crianças se orgulham de suas criações.

Fazer suas próprias cartas de jogo lhes dá um senso de propriedade sobre o jogo, aumentando sua autoestima.

Nessa atividade, os alunos do Year 1B deveriam usar o vocabulário relacionado a animais de fazenda, mas tinham liberdade para criar seu próprio jogo e suas próprias regras.


Teacher Deise Mulari.

Monitora Suyanne